X

Användarnamn


Snabba leveranser och fri frakt (vid order över 1000kr)
MENY

Vanliga frågor


Här får du svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret du söker är du naturligtvis välkommen att kontakta oss!

När måste jag beställa för att få mina varor i tid till julafton?
Order som inkommer senast kl 12.00 torsdag 22 december skickas samma dag och levereras fredag 23 december.
Om du har postnummer som börjar på 82-98 behöver vi få in din order senast onsdag 21 december kl 12.00 för att det ska hinna fram senast fredag 23 december. Samma sak gäller om det du beställer ska skickas som Hempaket (t.ex. vissa barnvagnar och stora möbler). Kontakta oss om du ärosäker om vad som gäller för just din order. God Jul!

Vilka öppettider har ni i butiken i Karlstad?
Måndag - fredag: 9.00 -18.00
Lördag: 10.00 - 15.00
Söndag och helgdag: stängt

Webshopen är självklart öppen dygnet runt, året runt.

Hur beställer jag?
- Lägg varor i varukorgen genom att klicka på "Köp" eller "Lägg i kundvagnen" vid den vara du önskar köpa. När du sedan går till kassan fyller du i information som vi behöver för att kunna leverera dina varor.
Du kan även välja att skapa ett konto med dina uppgifter först och sedan lägga varor i kundvagnen.

Hur levereras min försändelse?
- Vi skickar alla försändelser med Posten. De flesta varor skickas med Postpaket och hämtas ut på närmaste utlämningsställe, vanligtvis en matbutik eller bensinstation i din närhet.
Vissa försändelser är små och lätta, så de skickas direkt hem till din brevlåda.
Du kan se hur varan fraktas vid informationen om respektive vara.

Vilka länder levererar ni till?
Vi levererar inom Sverige, till Norge och Danmark. Undantag för Svalbard och Grönland som vi tyvärr inte kan leverera till. Vi levererar inte till Åland eller övriga länder inom eller utom Europa.

Hur mycket betalar jag i frakt?
- Vi har fraktfritt på alla ordrar över 1000 kr. För order under 1000 kr betalar du en enhetsfrakt beroende på vilka varor du beställt. Du kan se fraktkostnaden i kassan innan du skickar din beställning. Fraktkostnaden överstiger aldrig 95 kr.

Hur betalar jag?
Du kan välja på flera olika betalningsalternativ när du gör din beställning: faktura, delbetalning eller betalning via bank/kreditkort online.

Klarna Faktura
Klarna Faktura är förvalt som betalningsmetod, men du kan ändra till en annan betalningsmetod efter att du bekräftat köpet. Om du väljer Klarna faktura så mejlas den till dig i samma stund som vi skickar ditt paket. Du har 14 dagar på dig att betala. Ingen avgift tillkommer.
Vid faktura görs alltid en kreditkontroll. Leverans sker endast till folkbokförd adress.

Klarna Delbetalning
Genom ett samarbete med Klarna AB kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en månadsfaktura. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Det är smidigt. Dessutom betalar du bara en enda administrativ avgift om 29 kr. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt mot 19,90% rörlig ränta och 29 kronor i månatlig administrativ avgift. Vid köp av varor för 10 000 kronor som delbetalas över 12 månader med 955 kronor per månad motsvarar en effektiv ränta om 29,22% och ett totalbelopp om 11 458 kronor.

Vid övriga frågor om Klarna konto eller Klarna faktura, vänligen kontakta Klarnas kundservice.

Betalning via bank/kreditkort
Du kan betala med MasterCard, Eurocard eller VISA. Pengarna dras från ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, dvs mycket säkra. Inga kortnummer sparas. Ingen avgift tillkommer.

Hur lång garanti är det på barnvagnarna?
-Garantin på varorna är 12 månader. Om garantitiden är längre anges det i produktbeskrivningen.
Observera att garantin ej gäller om skadan uppstått genom:
- en olyckshändelse efter det du fått varan
- onormal användning
- vanvård
- att du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar

Hur fungerar ångerrätten?
- Som distanskund hos oss har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från och med dagen du hämtar ut varan. Om du ångrar ditt köp ska varan komma åter oanvänd i originalförpackning. Om du har köpt en barnvagn har du självklart rätt att packa upp, montera ihop och provköra vagnen inomhus (i ditt hem).
Om du vill returnera varan är det du som kund som bekostar returfrakten. Kontakta oss innan du returnerar, så hjälper vi dig att boka returfrakt genom Posten. Returfrakt bokad genom oss kostar 95 - 195 kr, även om vi skickat fraktfritt till dig.
Kostnad för returfrakt gäller så snart din order lämnat oss, även om varan inte hunnit fram till utlämningsstället.
Vi löser inte ut paket skickade mot postförskott eller efterkrav. Om du betalat varan kommer du få tillbaka pengarna så snart varan kommit tillbaka till oss.

Ångerrätt vid köp i butiken i Karlstad
Om du handlat i vår butik i Karlstad tillämpar vi sju dagars ångerrätt (pengar åter) och 14 dagars bytesrätt (byte till annan vara till samma pris) mot uppvisande av kvitto. Varan ska vara oanvänd och i orginalförpackning.
OBS! Ångerrätt och bytesrätt vid köp i butik gäller EJ barnvagnar, barnvagnstillbehör, bilbarnstolar eller varor som är specialbeställda till kund.

Hur fungerar förlossningsgarantin?
- Vi har förlossningsgaranti på barnvagnar, upp till 14 dagar efter förlossning. Det innebär att du har rätt att returnera barnvagnen om något går snett med graviditeten eller förlossningen. Vid tillämpande av förlossningsgaranti ska vagnen vara oanvänd och vi behöver ett läkarintyg. Vagnen ska returneras i originalförpackning.

Hur tar jag bäst hand om min barnvagn?
- Läs alltid bruksanvisningen innan vagnen tas i bruk.
- Barnvagnen ska endast användas till att frakta barn i, dv.s ej för frakt av gods eller som lekställning. Observera att maxvikt på barnet vanligtvis är 15 kg.
- Snedbelasta inte barnvagnen, genom att t.ex. hänga tunga kassar på handtaget. Det sliter på chassit och kan medföra tipprisk.
- Spraya silikon- eller teflonbaserat smörjmedel i hjullåsen var tredje månad. Oftare om du använder vagnen på grusväg eller stranden.
- Smörj hjulaxlar med universalfett var tredje månad
- Vagnen ska förvaras inomhus och hållas ren och torr. Torka bort smuts och salt för att förhindra ytrost.

Vad gör jag om barnvagnen går sönder?
- Om barnvagnen du köpt hos oss skulle gå sönder, kontaktar du oss. De flesta reklamationer är enkla att åtgärda genom att vi skickar reservdelar. Skulle det vara en mer avancerad reparation, ser vi till att du får hjälp i ditt närområde. Kontakta oss alltid innan eventuell verkstad anlitas, vi kan tyvärr inte ersätta utgifter som inte godkänts av oss i förhand.
Det kan vara tryggt att veta att vi har lång erfarenhet av att lösa reklamationer på distans.
Du når vår reklamationsavdelning genom mail: reklamation@kopbarnvagn.se

Säker färd för barnet
- Läs alltid bruksanvisningen innan vagnen tas i bruk.
- Barnvagnen ska endast användas till att frakta barn i, ej  som lekställning. Observera att maxvikt på barnet vanligtvis är 15 kg.
- Lämna aldrig barnet i vagnen utan uppsikt.
- Använd alltid sele på barnet i vagnen.
- Byt till sittdel så snart barnet kan sitta upp själv
- Snedbelasta inte barnvagnen, genom att t.ex. hänga tunga kassar på handtaget. Det kan medföra tipprisk.