Köpvillkor

FRI FRAKT
Vid köp över 499 kr
MENY

Köpvillkor 

Handla hos oss
För att handla hos KöpBarnvagn ska du vara 18 år. För att kunna handla mot faktura eller delbetalning behöver du ha ett svenskt personnummer.
Våra priser inkluderar moms på 25% (böcker 6%).

Hämta order i butiken i Karlstad
Det går bra att lägga en order i webshoppen och hämta i vår butik i Karlstad. Lämna en kommentar i fältet för "Kommentar till kundtjänst" så kontaktar vi dig så snart vi plockat din order. Din order ligger undanlagd i 14 dagar från att vi kontaktat dig. Orders som inte hämtats ut efter 14 dagar annulleras.

Betalning
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Om du väljer att betala med faktura så har den en förfallotid på 14 dagar, fakturan skickas från Klarna. Du får alltid en följesedel tillsammans med din beställning. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du här: Villkor Klarna Checkout


Garanti
12 månaders garanti från inköpsdatum. Vissa varor har utökad garanti, detta anges då i produktinformationen.
Tre års garanti för produktionsfel enligt konsumentköplagen.
På tyger, knappar och dragkedjor samt förbrukningsvaror erhålls vanligtvis 6 månaders garanti.
Garantin är en funktionsgaranti vilket innebär att vi garanterar funktion under angiven tid förutsatt att man följer skötsel- och serviceanvisningar.
Garantin innefattar ej åverkan, felaktigt handhavande, normal förslitning under varans användning, eller annan felorsak ej beroende av fabrikationsfel.

Förlossningsgaranti
Vi har förlossningsgaranti på våra barnvagnar, upp till 14 dagar efter förlossning. Det innebär att du har rätt att returnera barnvagnen om något går snett med graviditeten eller förlossningen. Vid tillämpande av förlossningsgaranti ska vagnen vara oanvänd och vi behöver ett läkarintyg. Vagnen ska returneras i originalförpackning. Förlossningsgarantin täcker även eventuell erlagd handpenning.

Ångerrätt
Som distanskund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från och med dagen du hämtar ut varan. Ångrad vara ska vara oanvänd i originalförpackning. Barnvagnar har du rätt att packa upp, montera ihop och provköra inomhus. Ångrad barnvagn ska packas ned på ett likartat sätt som den låg förpackad från fabrik i originalkartong.

Returfrakt
Om du vill returnera en vara är det du som bekostar returfrakten. Kontakta oss innan du returnerar, så hjälper vi dig att boka returfrakt genom Postnord. Returfrakt bokad genom oss kostar mellan 95 - 245 kr. Kostnaden styrs av hur tung och skrymmande din retur är. Kostnad för returfrakt gäller så snart din order lämnat oss, även om varan inte hunnit fram till utlämningsstället. Om du redan har betalat för din vara kommer du få tillbaka pengarna så snart varan kommit tillbaka till oss.

OBS! Vi löser inte ut paket skickade mot postförskott eller efterkrav. 

Om du handlat i vår butik i Karlstad tillämpar vi sju dagars ångerrätt (pengar åter) och 14 dagars bytesrätt (byte till annan vara till samma pris) mot uppvisande av kvitto. Varan ska vara oanvänd och i orginalförpackning.

Undantag från ångerrätt
Vid köp i butik gäller ej ångerrätt och bytesrätt vid köp av barnvagnar och bilbarnstolar. Specialbeställda varor omfattas aldrig av ångerrätt eller bytesrätt. Med specialbeställd vara menas vara som ej ingår i vårt ordinarie sortiment. 


Reklamationer

Om din vara skulle gå sönder kontaktar du oss. De flesta reklamationer är enkla att åtgärda genom att vi skickar reservdelar. Skulle det vara en mer avancerad reparation, så bokar vi returfrakt och utför reparationen hos oss, eller om möjlighet finns så ser vi till att du får hjälp i ditt närområde. Kontakta oss alltid innan eventuell verkstad anlitas, vi kan tyvärr inte ersätta utgifter som inte godkänts av oss i förhand.
Det kan vara tryggt att veta att vi har lång erfarenhet av att lösa reklamationer på distans.
Det är viktigt att du kontaktar oss snarast om något går sönder, så att skadan inte förvärras.

Reklamationsärenden skickas till reklamation@kopbarnvagn.se
För snabbast hantering, se till att få med så mycket information som möjligt som t.ex;
Ordernummer, kundnummer eller personnummer 
Varumärke/modell
Inköpsdatum
Vagnens chassinummer (se etikett på ramen)
Skäl för reklamation
Hur & när uppstod defekten
Bifoga bilder eller kortare filmer vid synliga fel.

Transportskador
Om du upptäcker en skada på ditt paket när du hämtar ut det, ska det anmälas direkt på utlämningsstället. Transportskador täcks ej av varans garanti, utan ersättsav fraktbolaget PostNord AB.


Ej uthämtad vara

Om du inte hämtar ut en vara som du beställt, debiteras du 395 kr för fraktkostnad tur och retur.


Produktinformation

Vi gör vårt bästa för att informationen om varorna ska stämma, men ibland blir det fel. Vi reserverar oss därför mot felskrivningar.
Vi reserverar oss även mot färgåtergivning i produktbilderna, då detta kan skilja sig mellan olika datorer och ljusförhållanden.