X

Användarnamn


Snabba leveranser och fri frakt (vid order över 1000kr)
MENY

Köpvillkor 

Handla hos oss
För att handla hos KöpBarnvagn ska du vara 18 år. För att kunna handla mot faktura eller delbetalning behöver du ha ett svenskt personnummer.
Våra priser inkluderar moms på 25%.

Betalning
Du kan välja på flera olika betalningsalternativ när du gör din beställning: faktura, delbetalning eller betalning via bank/kreditkort online.

Klarna Faktura
Klarna Faktura är förvalt som betalningsmetod, men du kan ändra till en annan betalningsmetod efter att du bekräftat köpet. Om du väljer Klarna faktura så mejlas den till dig i samma stund som vi skickar ditt paket. Du har 14 dagar på dig att betala. Ingen avgift tillkommer.
Vid faktura görs alltid en kreditkontroll. Leverans sker endast till folkbokförd adress.

Klarna Delbetalning
Genom ett samarbete med Klarna AB kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en månadsfaktura. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Det är smidigt. Dessutom betalar du bara en enda administrativ avgift om 29 kr. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt mot 19,90% rörlig ränta och 29 kronor i månatlig administrativ avgift. Vid köp av varor för 10 000 kronor som delbetalas över 12 månader med 955 kronor per månad motsvarar en effektiv ränta om 29,22% och ett totalbelopp om 11 458 kronor.

Vid övriga frågor om Klarna konto eller Klarna faktura, vänligen kontakta Klarnas kundservice.

Betalning via bank/kreditkort
Du kan betala med MasterCard, Eurocard eller VISA. Pengarna dras från ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, dvs mycket säkra. Inga kortnummer sparas. Ingen avgift tillkommer.

Leveranstider
Om varan finns i lager hos oss skickas den vanligtvis senast vardagen efter du beställt. Sedan tar det 2-5 arbetsdagar för Posten att leverera till utlämningsställe nära dig.

Varor som ej kan levereras
Ibland händer det tyvärr att det är möjligt att beställa varor som inte finns i vårt lager trots att det står "Finns i lager" på hemsidan. Detta kan bero på fel i lagersaldo eller svinn. Om detta händer så får du besked om det via e-post och vi erbjuder om möjligt en ersättningsvara som motsvarar den du ursprungligen beställt. Undantag gäller rea- eller utgående varor, dessa stryks istället från din order.

Hur skickas mitt paket?
De flesta försändelser skickas som Posten MyPack. Det innebär att paketet levereras till ett postombud (ICA, Konsum eller liknande). Om du lämnat ditt mobilnummer vid beställning kommer du få en sms-avisering när paketet har kommit fram. Om du inte lämnat mobilnummer får du istället en brev-avi.
Små lätta paket levereras som Varubrev. Du får då paketet direkt hem i brevlådan, alternativt hämta ut det mot avi hos ombud om det är för stort för din brevlåda.

Paket som väger över 20 kg eller har stor omkrets, skickas som Posten Hempaket. Det innebär att du får paketet hemkört till din adress. Innan utkörning sker blir du kontaktad av Posten via telefon eller brev, för att boka en dag för leverans.

Garanti
12 månaders garanti från inköpsdatum. Vissa varor har utökad garanti, detta anges då i produktinformationen.
Tre års garanti för produktionsfel enligt konsumentköplagen.
På tyger, knappar och dragkedjor samt förbrukningsvaror erhålls 6 månaders garanti.

Det är viktigt att du packar upp och kontrollerar din vara så snart du fått hem den, så att eventuella fabriksfel kan anmälas inom skälig tid.

Garantin är en funktionsgaranti vilket innebär att vi garanterar funktion under angiven tid förutsatt att man följer skötsel- och serviceanvisningar.
Garantin innefattar ej åverkan, felaktigt handhavande, normal förslitning under varans användning, eller annan felorsak ej beroende av fabrikationsfel.

Förlossningsgaranti
Vi har förlossningsgaranti på våra barnvagnar, upp till 14 dagar efter förlossning. Det innebär att du har rätt att returnera barnvagnen om något går snett med graviditeten eller förlossningen. Vid tillämpande av förlossningsgaranti ska vagnen vara oanvänd och vi behöver ett läkarintyg. Vagnen ska returneras i originalförpackning.

Ångerrätt
Ångerrätten som regleras i lagen - "Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler". I korthet innebär att du som distanskund har rätt att skicka tillbaks din vara inom 14 dagar, från den dagen ni emottagit varan. Ni betalar själva returfrakten. För vara som återkommer i fullgott skick och helst i originalförpackning återbetalas hela köpesumman för varan/varorna. Om du köpt en barnvagn har du självklart rätt att packa upp, montera och provköra vagnen inomhus. Utnyttjar ni ångerrätten men har använt varan i större omfattning än nödvändigt avgår ett värdeminskningsavdrag på produkten - vilket regleras i 2 kap 15§. Värdeminskningsavdrag görs även vid otillräcklig eller vårdslös emballering som får till följd att varan ej kan säljas till fullpris. Återbetalning sker senast 30 dagar efter vi emottagit din retur.

Om du vill returnera varan är det du som kund som bekostar returfrakten. Kontakta oss innan du returnerar, så hjälper vi dig att boka returfrakt genom Posten. Returfrakt bokad genom oss kostar 49 - 195 kr beroende på hur stort paketet är, även om vi skickat fraktfritt till dig.

Kostnad för returfrakt gäller så snart din order lämnat oss, även om varan inte hunnit fram till utlämningsstället.
Vi löser inte ut paket returnerade mot postförskott eller efterkrav. Om du betalat varan kommer du få tillbaka pengarna så snart varan kommit tillbaka till oss.

Om du handlat i vår butik i Karlstad tillämpar vi sju dagars ångerrätt (pengar åter) och 14 dagars bytesrätt (byte till annan vara till samma pris) mot uppvisande av kvitto. Varan ska vara oanvänd och i orginalförpackning.
OBS! Ångerrätt och bytesrätt vid köp våran fysiska butik gäller ej barnvagnar, barnvagnstillbehör, bilbarnstolar eller varor som är specialbeställda till kund.

Undantag från ångerrätt
Varor som specialbeställs, specialtillverkas eller väsentligt ändras efter kundens önskesmål omfattas ej av ångerrätten. 
Observera att vi alltid tar betalt i förskott för specialbeställda varor, även för specialbeställda reservdelar. 

Återbetalning

Faktura/konto

Vid retur med betalning via klarna så justeras beloppet på ursprungsfakturan, så snart försändelsen kommit i retur. Du får sedan en uppdaterad faktura via e-post.
Om fakturan hinner förfalla, så kan du själv gå in och förlänga förfallodatumet på fakturan.
Gå in på www.klarna .com/Mina sidor, och fyll i e-post adress eller ocr/fakturanummer. Klarna har även en app för Android och iPhone som går att ladda ner via App-store eller Play-butik.

Vid retur med betalsätt faktura så betalar du följande avgifter:
- Varor du valt att behålla
- Returfrakt

Vid övriga frågor om Klarna konto eller Klarna faktura, vänligen kontakta Klarnas kundservice.

Bankkort/betalkort

Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt konto. Tänk på att pengarna går tillbaka till samma betalkort som användes vid ursprungsordern.

Under december erbjuder vi förlängd ångerrätt till 8:e januari följande år. Samma villkor som ovan.

Reklamationer
Om din vara skulle gå sönder kontaktar du oss. De flesta reklamationer är enkla att åtgärda genom att vi skickar reservdelar. Skulle det vara en mer avancerad reparation, så bokar vi returfrakt och utför reparationen hos oss, eller om möjlighet finns så ser vi till att du får hjälp i ditt närområde. Kontakta oss alltid innan eventuell verkstad anlitas, vi kan tyvärr inte ersätta utgifter som inte godkänts av oss i förhand.
Det kan vara tryggt att veta att vi har lång erfarenhet av att lösa reklamationer på distans.
Det är viktigt att du kontaktar oss snarast om något går sönder, så att skadan inte förvärras.

Observera att vi debiterar fraktkostnad för reklamationer som kommer i retur om reklamationen inte godkänns, det vill säga om varan visar sig vara utan de sagda defekterna.

Reklamationsärenden skickas till reklamation@kopbarnvagn.se
För snabbast hantering, se till att få med så mycket information som möjligt som t.ex:
- Ordernummer, kundnummer eller personnummer 
- Varumärke/modell
- Inköpsdatum
- Vagnens chassinummer om detta finns (se etikett på ramen)
- Skäl för reklamation
- Hur och när uppstod defekten
- Bifoga bilder eller kortare filmer vid synliga fel.

Transportskador
Om du upptäcker en skada på ditt paket när du hämtar ut det, ska det anmälas direkt på utlämningsstället. Transportskador täcks ej av varans garanti, utan ersätts av fraktbolaget.

Ej utlösta paket
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från Posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur. Fraktkostnad tur och retur: 395 SEK. Har man fler än 3 outlösta paket så spärras kundnumret för shopping hos oss.

Produktinformation
Vi gör vårt bästa för att informationen om varorna ska stämma, men ibland blir det fel. Vi reserverar oss därför mot felskrivningar.
Vi reserverar oss även mot färgåtergivning i produktbilderna, då detta kan skilja sig mellan olika datorer och ljusförhållanden.