Returer & Byten

Vad tråkigt att det du beställt inte levde upp till dina förväntningar.

Här kan du enkelt läsa om hur du gör en retur till oss. 

  1. Kontakta vår kundtjänst via order@kopbarnvagn.se eller 054-525310 (vardagar 9-12) och tala om att du vill göra en retur. Ange ditt ordernummer och returorsak.
  2. Vår kundtjänst skickar dig en länk så att du kan skriva ut din retursedel (alternativt skickas den via post om du inte har tillgång till skrivare).
  3. Packa varorna du vill skicka tillbaka i samma förpackning som du fått dem i. Lägg även i plocklistan från oss där du skriver orsaken till din retur.
  4. Förslut förpackningen väl och klistra på retursedeln.
  5. Lämna in paketet hos ditt postombud. Spara ditt inlämningskvitto tills du fått bekräftat att vi mottagit din retur.

När vi mottagit och godkänt din retur kommer du krediteras beloppet (minus kostnaden för returfrakten) inom några dagar.
Vanligtvis tar det ca 1-2 veckor för ett returärende att behandlas, från det att du skickat iväg din retur.

 

Byten

Om du önskar att byta en produkt du beställt skickar du tillbaka produkten enligt instruktionerna ovan och lägger sedan en ny beställning via vår hemsida.


Villkor 

45 dagars ångerrätt

Som kund i vår webbshop har du rätt att ångra ditt köp inom 45 dagar från och med dagen du hämtar ut varan (vid hemleverans är det mottagningsdatumet som gäller). Barnvagnar har du rätt att packa upp, montera ihop och provköra inomhus. Vid ångrat köp så ska varan återvända i originalförpackningen, nedpackad på samma sätt som den låg förpackad från oss. Vi förbehåller oss rätten att göra värdeminskningsavdrag om varan är använd i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att testa dess egenskaper och funktion. Vid mottagen retur kontrollerar vi om varan har använts på ett sådant sätt. Prisavdraget bestäms i varje enskilt fall beroende på vilken typ av vara som du har köpt samt vilken värdeminskning som har uppstått på grund av hanteringen. Obs! Av säkerhetsskäl så tar vi inte emot använda bilbarnstolar i retur.

OBS! På bilstolar och barnvagnar ska alltid etiketterna/ev. Info som sitter fast eller finns med till produkten sitta kvar och de ska returneras i ett helt oanvänt skick. Detta för att kunna garantera en viss säkerhetsnivå.

Undantag från ångerrätten
På specialbeställda varor erbjuds ingen ångerrätt. En specialbeställd vara är en sådan som vi inte har i vårt ordinarie sortiment, utan som är beställd speciellt för dig.

Skadad förpackning eller skadad produkt

Om din retur kommer tillbaka till oss och saknar ytteremballage och/eller har skadad förpackning (t.ex. med påklistrade etiketter eller färgad tejp direkt på originalförpackningen) tillkommer en avgift som du som kund får betala. Avgiften är minst 149 kr och fastställs beroende av varans värde och skick. Detta till följd av att varan inte kan säljas vidare till fullpris. Vi tar inte emot skadade produkter, om inte särskild överenskommelse skett med oss skriftligen innan retur görs. Om en skadad produkt returneras till oss har vi rätt att neka återbetalning. Ev. kostnad som uppstår i samband med sådan händelse står du själv för, ex. frakt tillbaka till dig.

Returkostnader

Returfrakten kostar för närvarande 69 kr. För skrymmande försändelser tillkommer en avgift på 130 kr. Varor som räknas som skrymmande är:

  • Barnvagnar (och barnvagnschassin)
  • Bilbarnstolar, babyskydd och bältesstolar
  • Möbler (spjälsängar, skötbord, matstolar och grindar)

Om du vill returnera flera olika produkter, så är det alltid den dyraste returavgiften som debiteras.

Returnera artikel som ingår i ett paketpris

Vid önskad retur på enstaka eller fler artiklar i ett paketerbjudande, eller i en offert som baseras på en total köpesumma, X antal artiklar, paketrabatt eller liknande erbjudanden, justeras alla ej returnerade artiklar som ingick i erbjudandet till ordinarie priser förutsatt att inget annat är överenskommet med oss. Kontakta vår kundtjänst för en överenskommelse.

Återbetalning

Kostnaden för returfrakten dras av från ditt återbetalningsbelopp, och detta justeras kort efter att vi mottagit och kontrollerat din retur. Eventuell fraktkostnad som du betalade vid köptillfället återbetalas inte. Om du behöver flytta fram förfallodatumet på din faktura under tiden du väntar på återbetalningen kan du enkelt göra det via Klarna.se eller genom att kontakta Klarna på telefonummer 08-120 120 10.

Logga in